24 marca w sobotę o godz.19.00 w siedzibie Towarzystwa Śpiewaczego Lutnia w Aleksandrowie Łódzkim ul.Ogrodowa 17 koncert "Najpiękniejsze melodie z oper, operetek i musicali" .Niepowtarzalny koncert, na którym usłyszymy najpiękniejsze i najbardziej znane i lubiane melodie w wyjątkowych interpretacjach i aranżacjach.
W ramach projektu "Poczuj teatr" prezentujemy całą gamę przedsięwzięć i działań artystycznych związanych z teatrem i nie może w nim zabraknąć muzyki, która jest bardzo istotnym i nieodłącznym elementem spektaklu teatralnego.Na koncercie usłyszymy naszych zaprzyjaźnionych artystów: Rodzinny zespół Eklezja, Alę i Piotrka Wojtczaków, uczniów Renaty Banackiej-Walczak.Udało nam się też zaprosić Witolda Tomczyka - barytona, absolwenta Łódzkiej Akademii Muzycznej.
Witold Tomczyk z wyróżnieniem ukończył łódzką AM w klasie śpiewu solowego u prof. Tadeusza Kopackiego.Współpracuje z wieloma scenami operowymi w kraju ( Teatr Wielki w Łodzi, Opera Narodowa w Warszawie, Opera na Zamku w Szczecinie) i za granicą ( Belgia, Holandia, Niemcy). Współpracował z wieloma wybitnymi mistrzami batuty, reżyserami i choreografami.Posiada bogaty repertuar liryki wokalnej. Prowadzi również działalność pedagogiczną w Szkole Muzycznej w Kutnie.Z recitalami występuje ze swoją żoną - wybitną pianistką Magdaleną Chmielewską-Tomczyk. Magdalena Chmielewska-Tomczyk, Łodzianka, pochodzi z rodziny o tradycjach muzycznych. Ukończyła, również z wyróżnieniem, łódzką AM, w klasie fortepianu prof. Anny Wesołowskiej-Firlej.Jako kameralistka występuje w kraju i za granicą ze swoim mężem.Obecnie pracuje w Akademii Muzycznej w Łodzi na wydziale wokalno-aktorskim.
Będzie zatem wspaniała uczta muzyczna dla wszystkich, którzy są miłośnikami tego rodzaju muzyki. Zapraszamy.
Witold Tomczyk
Baryton. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie śpiewu solowego u prof. Tadeusza Kopackiego. Już podczas studiów podjął współpracę z Operą na Zamku w Szczecinie, gdzie debiutował partią Hrabiego Luxembourga w operetce „Hrabia Luxembourg" Lehára. Wystąpił także jako Zbigniew w „Strasznym dworze” Moniuszki, St. Brioche i Cascada w „Wesołej wdówce" Lehára, Don Giovanni i Hrabia Almaviva w „Amadeuszu" Schaeffera. W 1999 r. podczas Festiwalu Muzyki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego wystąpił w światowej prapremierze operetki Szymanowskiego „Loteria na mężów”. Wziął również udział w nagraniu pierwszej płyty z polską wersją językową „Wesołej wdówki" Lehára, zarejestrowanej w rozgłośni Polskiego Radia w Szczecinie. Staż podyplomowy odbył w Hochschule fur Künste w Bremie w klasie znanego niemieckiego barytona prof. Thomasa Mohra. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas licznych kursów mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych artystów i pedagogów: Ryszarda Karczykowskiego, Petera Tschaplika, Mariny di Marco, Rubena Lisitsiana. Jest półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Belvedere" w Wiedniu w dwóch kategoriach: opery i operetki.
Na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi zadebiutował partią Hrabiego Almavivy w przedstawieniu studenckim „Wesele Figara" Mozarta, a następnie został solistą tego teatru. Od 2004 r. jest związany z holenderską agencją muzyczną Supierz Artist Management, wykonując partie operowe i operetkowe w Belgii, Holandii i Niemczech; m.in. Silvia w „Pajacach" Leoncavalla, Marulla w „Rigoletcie” Verdiego, Sciarrone w „Tosce” Pucciniego, St.Brioche i Cascada w „Wesołej wdówce” Lehára.
Współpracował z wybitnymi mistrzami batuty , reżyserami i choreografami takimi jak: Tadeusz Kozłowski, Antoni Wicherek , Tadeusz Wojciechowski, Jacek Boniecki , Andrzej Knap, Łukasz Borowicz, Tiziano Severini, Gerard Schaller, Adam Hanuszkiewicz, Jan Machulskim, Janina Niesobska , Magdalena Łazarkiewicz, Janusz Józefowicz, Annete Wolf, Marianne Berglöf, Frank-Bernd Gottschalk. Artysta posiada bogaty repertuar liryki wokalnej, występuje z recitalami w kraju i za granicą ze swoją żoną pianistką Magdaleną Chmielewską-Tomczyk (m.in. w Austrii, Danii, Francji, Niemczech).
W Operze Narodowej w Warszawie zadebiutował partią Świstosa w „Zabobonie, czyli Krakowiakach i góralach" Kurpińskiego (2007-2008). Następnie wykonał partię Marulla w "Rigolettcie" Verdiego (2007-2009) oraz Sąsiada, Sprzedawcy i Ministra w „Magicznym Doremiku” Ptaszyńskiej (2008-2012). W 2009 roku wykonał w Berlinie pod kierownictwem muzycznym Jurgena Lindnera partię barytonową w” Carmina Burana” C.Orffa. Dzieło to zostało zarejestrowane na płycie CD. Ponownie w Berlinie w sezonie 2010-2011 artysta wystąpił w Deutsche Requiem J.Brahmsa, które zostało zarejestrowane przez niemiecką rozgłośnię radiową na CD oraz DVD. Artysta prowadzi również działalność pedagogiczną i posiada stopień nauczyciela kontraktowego .Od roku 2008 prowadzi klasę śpiewu w Szkole Muzycznej w Kutnie .W Akademii Muzycznej w Łodzi zatrudniony jest na stanowisku śpiewaka-ilustratora . Od roku 2008 Witold Tomczyk jest członkiem Związku Artystów Scen Polskich (ZASP- oddział w Warszawie).
.
Baryton. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie śpiewu solowego u prof. Tadeusza Kopackiego. Już podczas studiów podjął współpracę z Operą na Zamku w Szczecinie, gdzie debiutował partią Hrabiego Luxembourga w operetce „Hrabia Luxembourg" Lehára. Wystąpił także jako Zbigniew w „Strasznym dworze” Moniuszki, St. Brioche i Cascada w „Wesołej wdówce" Lehára, Don Giovanni i Hrabia Almaviva w „Amadeuszu" Schaeffera. W 1999 r. podczas Festiwalu Muzyki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego wystąpił w światowej prapremierze operetki Szymanowskiego „Loteria na mężów”. Wziął również udział w nagraniu pierwszej płyty z polską wersją językową „Wesołej wdówki" Lehára, zarejestrowanej w rozgłośni Polskiego Radia w Szczecinie. Staż podyplomowy odbył w Hochschule fur Künste w Bremie w klasie znanego niemieckiego barytona prof. Thomasa Mohra. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas licznych kursów mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych artystów i pedagogów: Ryszarda Karczykowskiego, Petera Tschaplika, Mariny di Marco, Rubena Lisitsiana. Jest półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Belvedere" w Wiedniu w dwóch kategoriach: opery i operetki.
Na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi zadebiutował partią Hrabiego Almavivy w przedstawieniu studenckim „Wesele Figara" Mozarta, a następnie został solistą tego teatru. Od 2004 r. jest związany z holenderską agencją muzyczną Supierz Artist Management, wykonując partie operowe i operetkowe w Belgii, Holandii i Niemczech; m.in. Silvia w „Pajacach" Leoncavalla, Marulla w „Rigoletcie” Verdiego, Sciarrone w „Tosce” Pucciniego, St.Brioche i Cascada w „Wesołej wdówce” Lehára.
Współpracował z wybitnymi mistrzami batuty , reżyserami i choreografami takimi jak: Tadeusz Kozłowski, Antoni Wicherek , Tadeusz Wojciechowski, Jacek Boniecki , Andrzej Knap, Łukasz Borowicz, Tiziano Severini, Gerard Schaller, Adam Hanuszkiewicz, Jan Machulskim, Janina Niesobska , Magdalena Łazarkiewicz, Janusz Józefowicz, Annete Wolf, Marianne Berglöf, Frank-Bernd Gottschalk. Artysta posiada bogaty repertuar liryki wokalnej, występuje z recitalami w kraju i za granicą ze swoją żoną pianistką Magdaleną Chmielewską-Tomczyk (m.in. w Austrii, Danii, Francji, Niemczech).
W Operze Narodowej w Warszawie zadebiutował partią Świstosa w „Zabobonie, czyli Krakowiakach i góralach" Kurpińskiego (2007-2008). Następnie wykonał partię Marulla w "Rigolettcie" Verdiego (2007-2009) oraz Sąsiada, Sprzedawcy i Ministra w „Magicznym Doremiku” Ptaszyńskiej (2008-2012). W 2009 roku wykonał w Berlinie pod kierownictwem muzycznym Jurgena Lindnera partię barytonową w” Carmina Burana” C.Orffa. Dzieło to zostało zarejestrowane na płycie CD. Ponownie w Berlinie w sezonie 2010-2011 artysta wystąpił w Deutsche Requiem J.Brahmsa, które zostało zarejestrowane przez niemiecką rozgłośnię radiową na CD oraz DVD. Artysta prowadzi również działalność pedagogiczną i posiada stopień nauczyciela kontraktowego .Od roku 2008 prowadzi klasę śpiewu w Szkole Muzycznej w Kutnie .W Akademii Muzycznej w Łodzi zatrudniony jest na stanowisku śpiewaka-ilustratora . Od roku 2008 Witold Tomczyk jest członkiem Związku Artystów Scen Polskich (ZASP- oddział w Warszawie).
.
Ma
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz